Pilehaveskolen har mange års erfaring i at arbejde tværfagligt. Lærere, pædagoger og pædagogiske assistenter arbejder tæt sammen i klasseteam, og skolens eksperter indgår som en naturlig del af den daglige undervisning.

Pilehaveskolen kan tilbyde et højt uddannelses- og kompetenceniveau inden for det specialpædagogiske fagområde.

Som udgangspunkt skal alle medarbejdere med pædagogiske opgaver løbende holde sig ajour med den nyeste udvikling inden for det specialpædagogiske område. Ud over de generelle kompetencer inden for specialpædagogik, har Pilehaveskolen følgende faglige kompetencer til rådighed:

• Talepædagoger (logopæd), Læsevejledere, Marte – Meo konsulent og Seksualvejledere.
  • Fysio – og ergoterapeuter, der træner med børnene og indgår i undervisningen og det pædagogiske arbejde med børnene.
  • Pædagogisk massør, der giver børnene pædagogisk massage og vejleder i forhold til undervisningen
  • Fast psykolog, der er på skolen en gang ugentligt. Ud over test mm. giver psykologen også vejledning og supervision til medarbejdere og forældre og deltager i den årlige skolekonference med medarbejdere, samarbejdspartnere og forældre.

Alle skal have et førstehjælpskursus, som løbende bliver vedligeholdt.