På Pilehaveskolen har vi et stort antal elever som har brug for sprogtræning af forskellige karakter.
Vi har valgt at samle de tværfaglige kompetencer på området i et fælles SPROGTEAM for at tilbyde en koordineret faglig indsat.

Formålet med sporgteamet er, at elevernes sprogtræning skal implementeres i hverdagen, i skolen/SFO såvel som i hjemmet, således at sprogtræningen bliver en naturlig del af alle ak- tiviteter.

Vores ambition er at afdække den enkelte elevs sproglige funktionsniveau. Vi ønsker, med hver vores viden og kompetencer,at udarbejde konkrete fælles handleplaner for den enkelte elev samt videreformidle disse til relevante samarbejds partner, i skole/SFO og hjemmet. Vores vision er, at Pilehaveskolen skal være et sted, hvor børn har optimale muligheder for at udvikle et sprog/ kommunikation, som gør dem i stand til at deltage i det sociale liv.

Sprogteamet tilbyder :

  • Individuel udredning og vurdering af elevens sprogllige og mundmotoriske funktionsniveau.
  • Vejledning og Rådgivning til eleven, forældre og andre omsorgspersoner.
  • Vejledning og Rådgivning til elevens lærer og pædagoger samt andre relevante fagpersoner omkring barnet.
  • Individuel undervisning og træning af eleven.
  • Fælles faglige “stormøder” med forældre og pædagogisk personale, for at koordinere indsatsen for den enkelte elevs sproglige udvikling.

Sprogteamet består af:

Lone Eriksen

Lone Eriksen
Ergoterapeut

Maria Kähler

Maria Kähler
Lærer –
Talepædagogisk underviser/vejleder.

Karen-Lise Jensen

Karen-Lise Jensen
Lærer –
Talepædagogisk underviser/vejleder.